Prelekcja: Język - umysł - design . Jak wykorzystać językoznawstwo kognitywne w rozwoju wzornictwa?


Prelekcja: Język - umysł - design . Jak wykorzystać językoznawstwo kognitywne w rozwoju wzornictwa? podczas  XI Zjazd Polskiego Towarzystwa Kognitywistycznego 22-24 września 2016 r., Uniwersytet w Białymstoku 


Mapy myśli, taksonomie, wartości, JOŚ, teoria znaczenia - przestają być domeną humanistów. Zaczynają mieć one praktyczne zastosowanie w branży kreatywnej i przemyśle. Projektanci oraz marki z branży design coraz wnikliwiej badają potrze- by i emocje swoich klientów. Tworząc przedmioty piękne, użyteczne i konkurencje muszą bowiem być również specjalistami w ludzkim poznaniu, doświadczeniu i nazywaniu. Idąc dalej - tworząc i sprzedając design - stają się dostawcami wartości, po to by zaspakajać, a często też tworzyć aspiracje współczesnych użytkowników. 

Popularne posty