Gala Collezione - marka pod hasłem: PIĘKNO



O tym, jak projektuje się i komunikuje wzornictwo w jednej z największych w Polsce marek wnętrzarskich specjalizujących się w sofach - specjalnie dla bloga Serce Słowa, opowiada Izabela Stępień, specjalistka ds. komunikacji marketingowej w Gala Collezione. 





Beata Leszczyńska: Zacznijmy od motywu przewodniego ekspozycji wystawienniczej Gala Collezione, który wyróżniał markę podczas targów Meble2017 na Międzynarodowych Targach Poznańskich. Mowa o formie wystawienniczej - w postaci symbolicznych domków. 

Izabela Stępień: Motyw “domków” ma symbolizować atmosferę domową. Nasz claim marketingowy to: “rodzinne sofy” - i dokładnie taka idea nam przyświeca.Tworzymy meble, które służą rodzinom, sprzyjają odczuwaniu przyjemności z przebywania razem, relaksowi. 
To, co napisaliśmy na elementach ekspozycji targowej, oddaje istotę marki:

KLASYCZNE PIĘKNO 
SZYKOWNA ELEGANCJA
FUNKCJONALNOŚĆ I KOMFORT 

Chcemy inspirować do życia w pięknym świecie. I tutaj pojawia się PIĘKNO w szerokim sensie, metaforycznym - a więc nie tylko sofy, ale i emocje, atmosfera, piękna przestrzeń. 

Odczuwanie piękna daje nam bardziej optymistyczne spojrzenie na świat, a później taki świat oddziałuje pozytywnie na nas. 



Beata Leszczyńska: Gala Collezione inspiruje do… 
Izabela Stępień: Chcemy, by ludzie, którzy mają styczność z naszą marką, sięgali po więcej, by tworzyli piękną przestrzeń wokół siebie, ale nie ograniczali się tylko do tego, co na zewnątrz własnego mieszkania. Dostarczamy im bowiem „narzędzi” do budowania swojej małej domowej przestrzeni w taki sposób, by w pełni wypocząć i zrelaksować się ze swoimi bliskimi.

Beata Leszczyńska: Kim jest klient Gala Collezione?
Izabela Stępień: To całe rodziny. Nastawiamy się na klienta, który potrzebuje indywidualnych konfiguracji mebla. Chce od sofy więcej i w odpowiedzi otrzymuje naszą ofertę, która daje możliwość samodzielnego komponowania zestawu wypoczynkowego. Chcemy, by nasz użytkownik mógł stworzyć sofę, która dostosuje się do jego stylu życia.

Beata Leszczyńska: Na ekspozycji wystawienniczej widać, że nie jesteście zamknięci na jeden styl. Jak określacie swoją ofertę?
Izabela Stępień: Mamy trzy linie produktowe. Pierwsza to Gala Collezione - to przede wszystkim eleganckie meble modułowe ze skóry naturalnej, dedykowane osobom, które poszukują różnych możliwości aranżacyjnych. Meble te można dowolnie skonfigurować zgodnie z własnymi potrzebami i wyposażyć w takie funkcje, jakie nam najbardziej odpowiadają, czyli np. funkcję spania, funkcję relaksu, ruchome zagłówki, wysuwane, elektrycznie sterowane  siedzisko, bar z pojemnikiem czy pojemnik na pościel. 
Druga linia to Sweet Sit, a więc meble do mniejszych mieszkań, komfortowe, w gotowych konfiguracjach, również z funkcją codziennego spania. Sweet Sit to marka polecana zwolennikom standardowego wzornictwa i prostych rozwiązań funkcjonalnych.
Trzecia linia to Gala Primo czyli design odwołujący się do ponadczasowej klasyki i sprawdzone rozwiązania użytkowe. To meble w gotowych konfiguracjach, do mniejszych mieszkań. 

Naszą ofertę ciągle rozwijamy i wprowadzamy modele, które wpisują się w obecne trendy. W tym roku postawiliśmy m.in. na inspiracje skandynawską i angielską, co w naszych kolekcjach przejawia się wprowadzeniem wysokiej drewnianej nóżki i tzw. uszaków z wysokimi zagłówkami. 



Beata Leszczyńska: Jak powstają projekty Gala Collezione, czyli jak wygląda proces projektowy?
Izabela Stępień: Mamy swój dział projektowy. Wstępna koncepcja i pierwsze projekty zawsze muszą trochę poewaluować, zanim  pokażemy sofę premierowo, na przykład podczas targów. 
Na potrzeby rozwoju projektów, przeprowadzamy też własne badania. W 2016 roku zbadaliśmy, jakie funkcje wybierają nasi klienci. Wzięliśmy na warsztat 8000 zamówień na meble modułowe i na ich podstawie przeanalizowaliśmy, czego oczekują klienci, jakie funkcjonalności są najbardziej pożądane. 



Beata Leszczyńska: Jakie funkcje sofy cieszą się największym zainteresowaniem?


Funkcja spania - 69 %
Ruchome lub opcjonalne zagłówki - 67 % 
Pojemnik na pościel - 51 %
Funkcja relaksu - 27 %
Bar - 12 %*
*dane z wewnętrznych badań Gala Collezione

Izabela Stępień: Przeprowadzone badania pokazują, że styl życia - w tym wypoczynku  - Polaków znacząco się zmienił. Ma to odbicie w aranżacji mieszkań i doborze mebli. 
Dziś zupełnie inaczej, niż jeszcze kilka lat temu, patrzymy na wypoczynek w przestrzeni salonu. Mamy osobne garderoby, więc w salonie nie ma już szaf, jest za to więcej miejsca właśnie na sofę. 
Przez lata główną, a często jedyną oczekiwaną funkcją sofy, była opcja spania. Dziś bardzo popularne stają się meble bez funkcji spania - dzięki temu sofy mogą być bardziej miękkie i reprezentacyjne. Widać też, że klienci coraz odważniej konfigurują meble (sięgając na przykład po funkcje sterowane elektrycznie i bary) oraz zamawiają coraz większe zestawy modułowe. 

Beata Leszczyńska: Co sprawdza się w komunikacji wzornictwa?
Izabela Stępień: Sofa to produkt, przy którym proces decyzyjny przy zakupie trwa stosunkowo długo. Jesteśmy tego świadomi, jak również tego, że komunikujemy głównie do kobiet, bo to one w zdecydowanej większości przypadków są odpowiedzialne za aranżację wnętrz w mieszkaniach i domach. Jako eksperci w branży staramy się podpowiadać najlepsze rozwiązania do danej przestrzeni, czy danych oczekiwań. Z drugiej strony w naszym przekazie akcentujemy estetykę i piękno - z tymi aspektami wiążemy nasze sofy. 
Grupą, którą również uwzględniamy w naszej komunikacji, są architekci i projektanci wnętrz, którzy również doradzają swoim klientom najlepsze rozwiązania, typu: 
Jak przemyśleć zakup, by mebel był na tyle duży, by pomieścić wszystkich członków rodziny, a jednocześnie ze względu na swoje rozmiary nie zaburzał ścieżek, po jakich poruszamy się po wnętrzu? 

Fajnie i niebanalnie nowe trendy przedstawiają blogerzy. Jest to wartościowy przekaz, nie tak opatrzony jak tradycyjne reklamy. 


Beata Leszczyńska: Zgadzam się, blogerzy tworzą cenny content nie tylko z perspektywy marki, ale i użytkownika. Upraszczają komunikację produktu, przenosząc ją do swoich prywatnych wnętrz i pokazując użycie, zastosowanie a nie katalogową kartkę.

Popularne posty