Maciej Melwiński: Jak zdefiniować klienta?



Wywiad z Maciejem Melwińskim, Brand Managerem Bydgoskich Mebli i Etap Sofa - o tym, jak dobrze określić grupę odbiorców i z myślą o nich komunikować wzornictwo. 

Podczas targów Meble 2017 i Arena Design w Poznaniu, udało mi się porozmawiać z Maciejem Melwińskim z Grupy IMS Sofa, która spina marki: Bydgoskie Meble z portfolio mebli tapicerowanych i mebli skrzyniowych; Etap Sofa - meble tapicerowane oraz Helvetię - a więc meble skrzyniowe do pokoju dziennego.



Ekspozycja Grupy IMS Sofa, a zwłaszcza cześć poświęcona brandowi Etap Sofa wzbudziła moje zainteresowanie z uwagi na przemyślaną komunikację - skupioną na współczesnym odbiorcy, jego stylu życia, pasjach, sposobie spędzania czasu oraz ludziach, którymi się otacza na co dzień. 






Komunikacja wizualna opierała się na przygotowaniu mood boardów dedykowanych każdej sofie - a więc można było zobaczyć kilka indywidualnie przemyślanych i zaaranżowanych przestrzeni pod kątem danej persony. 

Zapytałam o pracę nad tym projektem Macieja Melwińskiego, Brand Managerem Bydgoskich Mebli i Etap Sofa.:

Maciej Melwiński: Na potrzeby targów przygotowaliśmy i odświeżyliśmy Karty Marek tak, żeby jedna i druga marka mebli tapicerowanych trafiały do odpowiednich klientów. Zdefiniowaliśmy sobie tych klientów i pokazujemy ich świat poprzez aktywności, zainteresowania i ludzi, którzy go z nimi tworzą. 


Etap Sofa to marka, której klienci są odważniejsi, a więc to odkrywcy, podróżnicy, indywidualności, osoby, które szukają czegoś w życiu, ciągle chcą poznawać coś nowego - innych ludzi, świat, ale zawsze przychodzi też ten moment, kiedy wracają do domu i muszą usiąść na wygodnej kanapie. Dlatego też sofy i narożniki Etap Sofy są swoistymi “gwiazdami w pokoju”. Przy czym mają funkcję relaks, wpisaną w filozofię naszej marki. A więc sofy posiadają opcję kinetic, która pozwala dopasować komfort mebla do aktualnych potrzeb - można to osiągnąć regulując zagłówki, zmieniając pozycję mebla od siedzenia do półleżenia. To wszystko jest dostępne dzięki regulacjom automatycznym i manualnym.

Za każdą sofą stoi persona - co przedstawiliśmy na naszej ekspozycji.Tworzymy bowiem coś więcej niż meble, wpisujemy się w filozofię życia człowieka - uwzględniająca jego potrzeby i pasje. 

Naszym założeniem w przypadku marki Etap Sofa jest również przełożenie indywidualności odbiorcy na indywidualność mebla. Ofertę kierujemy do ludzi, którzy są interesującymi postaciami i tak samo te sofy mają być gwiazdą w pokoju. Błyszczeć we wnętrzu i zachwycać gości: wow, ale masz sofę!

Natomiast jeśli goście odwiedzają klienta Bydgoskich Mebli, to oni z reguły mówią: ale masz fajnie urządzony pokój. I dopiero jak usiądą na naszej sofie, mówią: ale jest wygodna!






Linia Bydgoskich Mebli jest spokojna, ponadczasowa, delikatnie klasycyzująca. Mamy modele z funkcją spania, również z funkcją spania codziennego. We wszystkich modelach są również wspomniane opcje kinetic, regulacji manualnej czy automatycznej. 











BL: Jak opracowaliście persony? 
MM: Opracowaliśmy strategie dla marek i zdefiniowaliśmy dokładnie klientów. Zrobiliśmy własne badania jakościowe wśród naszych dystrybutorów.







BL: Ze swoimi fotelami w welurach dostępnych w głębokich kolorach mocno wpisujecie się w światowe trendy. Zieleń to kolor roku 2017! Jak te fotele przyjęły się na targach Meble 2017 w Poznaniu? 

MM: Chcemy być twórcami trendów, ale również uważnie śledzimy trendy z Europy i ze świata. 

Dlatego wprowadziliśmy widoczną na fotelach nową tkaninę brasell w czterech kolorach: butelkowa zieleń, granat oraz dwóch klasycznych: beż i szarość. 

BL: Dziękuję za rozmowę! 

Popularne posty