Simple Life według VOX





15 marca, podczas poznańskich targów Meble Polska 2017, marka VOX po raz pierwszy zaprezentowała kolekcję mebli SIMPLE. Premierowe spotkanie pod hasłem „Simple Life” poprowadziła psycholog Katarzyna Miller, a partnerami w dyskusji byli: Agnieszka Jacobson-Cielecka - krytyczka, kuratorka i promotorka designu, dyrektorka artystyczna School of Form w Poznaniu, Mateusz Halawa - ekspert w dziedzinie badań konsumenta z ramienia marki VOX oraz projektantka kolekcji Simple - Marta Krupińska. W wydarzeniu wzięli udział eksperci z zakresu wzornictwa, psychologii i socjologii, a także liczne grono blogerów wnętrzarskich.



Tematem wykładów i dyskusji były przemiany zachodzące w stylu życia Polaków, wpływające na kształtowanie przestrzeni życiowej oraz projektowanie produktów wyposażenia wnętrz.

Dyskusja między uczestnikami panelu rozpoczęła się od próby zdefiniowania idei Simple Life i zdiagnozowania, czy można rzeczywiście uznać ją za fenomen współczesności. Przywołując rozmaite konteksty - m.in. trwający od dłuższego czasu trend na Slow Life czy temat przewodni ostatnich międzynarodowych targów wnętrzarskich Maison& Objet w Paryżu (Silence), prelegenci uznali, że idea Simple Life doskonale łączy i opisuje wiele różnych, pomniejszych zjawisk i ruchów. Zyskujące coraz większą popularność w bardzo niestabilnych politycznie i społecznie czasach, Simple Life cechuje powrót do najbardziej podstawowych wartości, ograniczanie konsumpcji i nadprodukcji, promowanie szacunku dla środowiska. Idea Simple Life wiąże się z podejmowaniem odpowiedzialnych i świadomych decyzji, w których wysokie standardy etyczne, jakościowe mają ogromne znaczenie. 



W trakcie dyskusji stwierdzono, że nowoczesny minimalizm, potrzeba dobrze zaprojektowanych i wartościowych produktów, powstających w duchu zrównoważonego rozwoju wymusza także nowy model pracy projektanta. Próbując odpowiadać na potrzeby klientów, designer musi traktować swoje działania bardzo kompleksowo, widoczne aspekty swojej pracy wspierać całym bagażem niedostrzegalnych na pierwszy rzut oka wartości - na przykład kompleksowym przygotowaniem i badaniami, dbałością o środowisko naturalne, wspieraniem lokalnego rynku.

Praktyczny wymiar Simple Life był tematem pozostałych bloków tematycznych spotkania. Goście analizowali zjawisko także z perspektywy konsumenta. Realny wymiar Simple Life określili jako kreowanie otoczenia, które sprzyja odnajdywaniu wewnętrznej równowagi. Pretekstem do dyskusji była nowa kolekcja SIMPLE marki VOX, której założenia oparto na wynikach pogłębionych badań socjologicznych. Ich przebieg krótko omówił Mateusz Halawa, ekspert marki VOX a zarazem wykładowca School of Form. Podkreślał on, że Polacy coraz częściej zwracają uwagę nie tylko na walory estetyczne produktów, ale także inteligentne rozwiązania, które mogą ułatwić im codzienne życie. 
W trakcie spotkania z marką VOX goście mieli możliwość obejrzenia szerokiej ekspozycji nowych mebli z kolekcji SIMPLE. Została ona zaprojektowana zgodnie z podejściem design thinking, dlatego jej ogromnym atutem jest otwartość. Daje ona niezliczone możliwości aranżacyjne zależnie od potrzeb czy upodobań użytkowników i wprowadza wiele rozwiązań, odpowiadających na często nieuświadomione a niezwykle istotne potrzeby. Stolik kawowy, który porządkuje akcesoria RTV, szafka nocna, w której dyskretne oświetlenie zapala się, kiedy otwieramy szufladę, biurko z  listwą funkcyjną organizującą przybory i kable - to tylko kilka z nich. 



Simple. 
Prostota jest geniuszem. 


Popularne posty