Steve Jobs - wciąż inspiruje! Siedem rad, jak stworzyć idealny marketing i... pracować z pasją



fot. Diabeł 


Oto wskazówki dla tych wszystkich, którzy myślą o stworzeniu najlepszej strategii marketingowej dla swojego produktu, jak również tych, którzy stracili motywację do pracy czy rozwoju. Uniwersalne i do zastosowania od dziś! 



Wynotowałam siedem rad Steve'a Jobsa płynących z krótkiego reportażu sprzed wielu lat, jaki znalazłam na You Tube: What You Can Learn From Steve Jobs? Oto one: 

1. Do what you love | Rób to, co kochasz! 
Brzmi jak frazes, a do tego mocno przeciwstawia się radzie psychologów biznesu: nie przenoś hobby do pracy, bo pasja nie może być rywalizacją, to wypala…
A jednak można znaleźć płytką granicę między teorią Jobsa a teorią psychologów. I ową granicę możemy nazwać: CIĄGLE INSPIRUJ SAMEGO SIEBIE, ZNAJDŹ W SOBIE PASJĘ DO TEGO, CO ROBISZ. Siłą rzeczy zarazisz innych takim podejściem do swojej pracy, osoby, produktu. 
Bądź prawdziwy w tym, co robisz i kochaj to autentycznie. Kochaj siebie w tym działaniu. Myślę, że żaden psycholog nie będzie bił na alarm, co?


2. Odciśnij piętno we Wszechświecie :-) 
Brzmi patetycznie i górnolotnie. Jednak kiedy prześledzimy życiorysy ludzi, którzy nie poddawali się w swoich dążeniach do realizacji zamierzonych celów, z jednej strony widzimy szaleńców, pasjonatów, freaków, a z drugiej kogoś, kto rzeczywiście zmienił świat (patrz: Ghandhi, Einstein, Morrison). 

3. Łącz różne obszary swoich działań - czyli to w czym jesteś dobry przenoś na zupełnie inne pole aktywności
Rozwijając swoje umiejętności i wiedzę w różnych zakresach, jesteśmy w stanie znaleźć nową perspektywę oglądu danego tematu - niemożliwą dla kogoś, kto "siedzi" wciąż w jednym. Jobs tłumaczył to na swoim przykładzie: za młodu studiował kaligrafię, można powiedzieć, że sztuka pisania ręcznego była jego specjalizacją w pewnym okresie życia. I wykorzystał to! W 1984 powstały ówczesne piękne fonty na maca. 


4. Powiedz NIE dla 1000 spraw i rzeczy 
Kiedy myślę Steve Jobs, pierwsze słowo jakie przychodzi mi do głowy to: SIMPLE! 
Jak osiągnąć prostotę? Jak uprościć sprawy i nasz produkt? Po prostu odrzucając wszystko, co nam zawraca głowę w danym momencie, rezygnując ze spraw, które angażują naszą energię na rzecz tej jednej, którą będziemy rozwijać, nie tworząc intelektualnych labiryntów. 
Higiena psychicznia jest jednak wymagająca: potrzeba świetnej organizacji i dyscypliny. 


5. Kreuj SZALEŃCZO innowacyjne doświadczenia, odczucia
Słuchaj. Tego co mówią Twoi klienci. I pamiętaj, że czasem wystarczy połączyć ze swoim produktem właściwą wartość czy emocję - by nabrał on znaczenia. Ale do tego trzeba szaleństwa, takiego pozytywnego, polegającego na wychodzeniu poza siebie, swoją percepcję świata. 

6. Sprzedawaj marzenia, nie produkty 
Marketing wartości zamiast marketingu produktu, pisałam już nie raz. Ale napiszę jeszcze raz. Kupujemy poczucie bycia kimś lepszym, kimś wartościowym, kimś kto aspiruje do… 
nie płacimy już za materialne rzeczy. 

7. Bądź mistrzem wysyłania wiadomości!
Steve Jobs był mistrzem prezentacji na temat swoich produktów. Idealnie łączył prosty przekaz z kluczową ilustracją. Idealnie prezentował emocje i wartości. Każdym swoim zdaniem wysłał wiadomość do ludzi, szukał z nimi dialogu, co pobrzmiewa do dziś, z każdego jednego filmu, nawet  sprzed lat.



Popularne posty